Problemen zijn we liever voor! Adhoc support leveren is zowel voor u als voor ons niet aangenaam. Preventieve oplossingen hebben ieders voorkeur. Onder andere de configuratie van de gebruikte hardware kan hier een positieve bijdrage aan leveren. Wij hebben dan ook besloten om daar een contractvorm voor te realiseren. Wij bieden de mogelijkheid om voor uw gehele automatisering een onderhoudscontract af te sluiten. De flexibiliteit die wij uw onderneming, in zowel de contractvorm als in de dienstverlening bieden, zal u zeker aanspreken.
Waarom een flexibel onderhoudscontract? De ervaring leert dat bij onderhoudscontracten de kosten niet altijd in relatie staan tot de diensten die door de dienstverlener aangeboden worden. Dit geldt met name voor kleine tot middelgrote netwerken. Iedere organisatie wil graag zelf bepalen wat er wel en niet in een onderhoudscontract wordt opgenomen. Wij zijn in staat om u een zeer flexibel contract aan te bieden, zodat u zelf kunt bepalen wat u wel en niet wilt onderbrengen in de onderhoudsovereenkomst. Op deze manier heeft u dus de mogelijkheid om de samenstelling van de dienstverlening zelf te bepalen.
Systeembeheer op afstand Beheer op afstand, oftewel ‘remote support’, biedt u in dit contract de mogelijkheid om middels een vaste verbinding beheer- en supportactiviteiten met betrekking tot de (netwerk)software uit te laten voeren. Wel zal u moeten zorgdragen voor infrastructurele aanpassingen om ons de mogelijkheid te bieden u op afstand deze service te kunnen verlenen. Indien gewenst kan Solus IT u hierover geheel vrijblijvend een advies verstrekken met betrekking tot de aanschaf van de benodigde apparatuur en/of software.
Dit is de basis module van het onderhoudscontract. Alle andere modules komen bovenop deze basis module. Met deze module worden de volgende activiteiten uitgevoerd:
- Periodiek onderhoud op de fileserver (één (1) maal per maand)
- Onderhoud met betrekking tot updates van patches, drivers etc. zodat een goede werking op hardware matig gebied van de fileserver gewaarborgd blijft.
- Performance tuning met betrekking tot de fileserver (één (1) maal per jaar).
- 8 werkuren response tijd bij een hardware storing van de fileserver.
Deze module is specifiek ontworpen voor de werkstations inclusief de monitor, welke in het netwerk zijn opgenomen. Binnen de “Werkstation-module” worden de volgende activiteiten uitgevoerd: Periodiek onderhoud op de hardware (één (1) maal per jaar) Correctief onderhoud met betrekking tot updates van patches, drivers etc. zodat een goede werking op hardware matig gebied gewaarborgd blijft. Netwerk performance tuning met betrekking tot het werkstation en optimalisatie van geheugen gebruik.(één (1) maal per jaar). Ondersteuning van de besturingssystemen In de “Werkstation-module” zijn alle ingebouwde componenten, zoals harddisks, cd-rom drives, netwerkkaarten etc. opgenomen. Voor alle extern aangesloten apparatuur moet een randapparatuur module worden afgesloten!
Deze module is specifiek ontworpen voor de printers die in een netwerk gebruikt worden. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt of deze printer remote of via een printserver aangestuurd wordt. Binnen de “Printer module” worden de volgende activiteiten uitgevoerd: Periodiek onderhoud op de printer (één (1) maal per jaar voor zover noodzakelijk). Correctief onderhoud met betrekking tot updates van drivers etc. om een goede werking van de printer te kunnen blijven garanderen. 8 werkuren responsetijd bij een hardwarestoring van het apparaat. Verbruiksgoederen zoals toners, inkt-cartridges, drum en linten zijn met de “Printer module” niet gedekt. Tevens zijn ook storingen uitgesloten, die veroorzaakt zijn door gebruik van bijvoorbeeld hervulde inkt-cartridges en/of toners en ander ondeskkundig gebruik.
Deze module is specifiek ontworpen voor alle resterende apparaten, die in een netwerk gebruikt worden, zoals bijvoorbeeld een; switch, hub, router etc. Ook randapparatuur aan werkstations vallen in deze module. Voorbeelden zijn; scanner, externe back-up apparaten etc. Binnen de “Randapparatuur module” worden de volgende activiteiten uitgevoerd: Periodiek onderhoud op de machine (één (1) maal per jaar voor zover noodzakelijk). Correctief onderhoud met betrekking tot updates van drivers etc. om een goede werking te kunnen blijven garanderen.
Deze module is gebaseerd op een van te voren afgesproken aantal contracturen (bijvoorbeeld 12 uur) per kwartaal (kan variëren per netwerk). Binnen de “Beheer module” worden de volgende activiteiten uitgevoerd: Opzetten back-up procedures. Bijhouden netwerklogboek bij u en netwerkdocumentatie bij Solus IT op locatie. Opzetten en bijhouden van autorisatiestructuren (gebruikersgroepen/gebruikersrechten). Aanmaken en onderhoud van printers en printqueues. Performance tuning met betrekking tot het Netwerk Besturingssysteem. Advies met betrekking tot de te volgen strategieën m.b.t. opzet en onderhoud van applicaties. Advies met betrekking tot ingebruikname en implementatie van bedrijfskritische applicaties. Advies omtrent virusbestrijding. Afhandelen gebruikersvragen en aanpassingen volgens opgespaarde puntenlijst. Per kwartaal kan het aantal uren binnen de beheermodule éénmaal worden aangepast.